10/21/2012

Pastís humit de xocolata

La meva estimada Mari, la mega cuinera que cada dia vetlla per la meva dieta al restaurant de la UOC, me'l va fer tastar. I era tan i tan bo que li vaig demanar que m'expliques com fer-lo per al berenar de bateig del meu nebot-net Ricard ! (ostres, que vella que sona...). Es una variant del pastís de xocolata sense (gairebé) farina, i és completament addictiu.

Necessitarem
200 gr de xocolata al 70%
200 gr de mantega
200 gr de sucre
1 cullerada de farina blanca
5 ous


Fonem la xocolata i la mantega al microones (en tandes de 30 segons), Un cop esta fos, ho barregem enèrgicament amb l'espàtula. 

A banda batem el sucre i els rovells d'ou fins que dobli el volum. Hi barregem la xocolata i la mantega i finalment les clares a punt de neu amb un pessic de sal.

 
Aboquem la barreja en un motllo rectangular pintat amb mantega, i ho coem al forn a 160º. la massa ha d'ocupar, com a mínim 3 o 4 cm d'alçada. No l'hem de coure excessivament, però dependrà del forn. 

Per aque no es trenqui, el tallarem amb un ganivet calent.

I per un pastís magnífic, la meva predilecta dels Roxy Music: Oh Yeah (On Radio) (Flesh + Blood, 1980)
Oh Yeah (On the Radio) by Roxy Music on Grooveshark

2 comentaris:

  1. Ohhhhh, quina pinta !!!!!
    Apuntadissim...
    Petonets.

    ResponElimina
  2. M'encanta això de humit... he he. Són els pastissos de xocolata més bons del món, irresistibles!!! T'ha quedat espectacular.

    ResponElimina